Wat scoort beter? GIF of Flash-banner?

Het verschil moge duidelijk zijn. Geanimeerde GIF-banners zijn beperkt tot 256 kleuren, niet interactief, hebben een slechte compressie bij fotomateriaal en weinig subtiele overgangen. Flash-banners zijn geanimeerde mini-filmpjes waarbij interactie (bijvoorbeeld een spelletje), geluid en video mogelijk is. De restricties in uitvoering en bestandsgrootte die echter door de uitgevers en bannernetwerken worden opgelegd beperken vaak het gebruikt van genoemde mogelijkheden. Toch heeft Flash als voordeel dat beeldmateriaal en teksten er beter en subtieler uit zien.

Ondanks de vele voordelen van Flash leert onze ervaring dat er geen eenvoudig antwoord te geven is op de vraag welke banner de hoogste conversie oplevert. Bezoekers onthouden een boodschap beter dankzij interactie, maar het succes van de bannercampagne valt of staat door een combinatie van factoren: valt de banner genoeg op, staat de banner op een zichtbare plek en is de boodschap helder en aantrekkelijk. Per campagne dient dus een juiste afweging te worden gemaakt.

Hieronder twee banners die we ontwikkelden voor Foxlife.

Flash banner


GIF banner


Reageren? Stuur een mail naar info@mediago.nl

© Bannerstudio