10 banner tips voor een succesvolle campagne

1. Call to action
In veel gevallen is het, wanneer mogelijk, goed om op te roepen tot actie: 'klik hier', 'koop nu', 'lees verder' - waarbij je bezoekers uitnodigt verder te klikken.

2. Gratis!
'Gratis' werkt altijd goed, ook in banners. Wie wil er niet gratis verzending of een gratis product ontvangen?

3. Keep it Simple
Houd de boodschap helder om in korte tijd aandacht te trekken. Het communiceren van het webadres kan interessant zijn; in veel gevallen blijkt dat mensen het webadres onthouden.

4. Dwing af direct te reageren
Creëer urgentie. Wek de suggestie dat uw bezoekers een kans mislopen als ze niet direct reageren.

5. Groter is beter
Het klinkt logisch en dat is het ook. Grote banners vallen meer op. Zet in kleine banners niet teveel informatie.

6. Links, rechts, boven, onder?
Hoe uw banner getoond wordt hangt af van de plek waar deze staat. Staat deze 'onder de vouw' waardoor de bezoeker eerst moet scrollen, of is uw banner direct zichtbaar? Uw banner wordt wel getoond, maar is deze ook zichtbaar geweest voor webbezoekers?

7. Relevantie
Zorg dat uw banner op een website staat die bezoekers trekt die voor u interessant zijn. Adverteer vooral op pagina's waar bezoekers een langere tijd doorbrengen.

8. Frequency caps
Spreek af dat uw banner een maximaal aantal keer wordt getoond aan een unieke bezoeker.

9. Plaats niet teveel banners tegelijk
Uit een onderzoek van de University of Chicago Graduate School of Business blijkt dat als een bezoeker te veel verschillende banners van dezelfde adverteerder ziet, zijn aankoopbereidheid daalt. Meer van hetzelfde werkt beter dan veel tegelijk.

10. Landingspagina
Zorg voor een goede pagina waarop de bezoeker terecht komt na het klikken op een banner. Verwijs direct naar een product of ontwikkel een aantrekkelijke landingspagina.



Reageren? Stuur een mail naar info@mediago.nl

© Bannerstudio